Heeft u voor uw bedrijf een eigen bedrijfsprofiel dan is het zaak dat deze voor klanten zo aantrekkelijk mogelijk is. Een gratis website template is uiteraard een goed begin maar het is uiteindelijk niet voldoende om een goed bedrijfsprofiel te maken. We hebben voor u een aantal stappen op een rij gezet om uw bedrijfsprofiel aantrekkelijk en up to date te krijgen.

Stap 1: uw bedrijfsgegevens volledig

De gegevens die van uw bedrijf bekend zijn staan al vermeld bij het kopje bedrijfsgegevens. Het zal dan gaan om de naam van uw bedrijf en bijvoorbeeld om een mailadres en een telefoonnummer. Het is echter voor klanten aantrekkelijk om te weten hoe men uw bedrijf kan vinden. Daarom is het goed om rechts bovenaan uw bedrijfsgegevens aan te vullen. Dat kunt u bijvoorbeeld doen door een kaartje uit Google Maps aan te hangen waardoor men de ligging van uw bedrijf kan zien.

 

Stap 2: Uw bedrijfslogo toevoegen

Aan de linkerkant van de meeste templates bevindt zich de functie ‘edit logo’. Dit is de plek waar u uw bedrijfslogo kunt toevoegen voor zover dat nog niet door een programmeur was gedaan. Een bedrijfslogo maakt uw website immers gelijk herkenbaar voor potentiële klanten. Had u nog geen bedrijfslogo dan is het goed om er een te laten maken door een professioneel bureau. Kies voor een bureau wat originele logo’s maakt en daarbij niet kijkt naar bestaande templates.

Stap 3: een omschrijving van uw bedrijf

‘Wie wij zijn’ is een heel veel gelezen stuk van uw website. U vermeldt daar een aantal dingen in die de klant gelijk een goede indruk geven van uw bedrijf en van uzelf. U vermeldt er onder andere de volgende zaken in:

  • U vertelt wat het vestigingsadres is van uw bedrijf.
  • U vertelt wat de reden is dat u dit werk bent gaan doet.
  • U licht uw specialisme toe. Benadruk waarom u de aangewezen partij bent voor de klant.
  • Houd de tekst kort. 500 tekens is de maximale lengte van de tekst.

Stap 4: foto’s van projecten

De klant wil uiteraard graag zien wat uw talenten zijn met uw bedrijf en dat is de reden waarom u meerdere foto’s van projecten plaatst. Dat doet u door te klikken op ‘foto toevoegen’. Vervolgens klikt u op ‘bevestigen’. U kunt een korte omschrijving toevoegen van het project. Zo toont u een portfolio.

 

Stap 5: Plaats voldoende reviews

Voordat een klant zaken met uw bedrijf wil gaan doen zal hij eerst kijken naar de ervaringen van eerdere klanten. Die vindt hij terug bij de reviews. Gemiddeld vindt 84% van de klanten een bedrijf heel betrouwbaar wanneer er reviews vermeld staan. 32 % van de klanten vindt een bedrijf betrouwbaar wanneer er tussen de 4 en 6 reviews vermeld staan. Hoeveel meer reviews, des te beter dus. U vraagt reviews op door te gaan naar het tabblad ‘projectaanvragen’. Dan klikt u op ‘vraag een review aan’. De klant krijgt uw verzoek dan binnen. Het cijfer van een review wordt berekend wanneer de review compleet is.

 

Stap 6: Question and Answer oftewel vraag en antwoord

Wek vertrouwen bij de klanten door een aantal zaken over uw bedrijf te vertellen. Zo heeft men een beeld van uw bedrijf. Denk er daarbij aan dat u de vragen eerlijk doch leesbaar beantwoordt. Vragen kunnen onder andere zijn ‘Waarom bent u met uw bedrijf begonnen?’. Een bedrijf wat uit passie en ervaring is gestart geeft een positieve indruk. Vertel ook hoe uw bedrijf zich onderscheidt van de concurrentie. Maak duidelijk waarom klanten bij uw bedrijf het beste af zijn. Geef ook aan wat uw advies aan de klanten is. Vertel hier duidelijk wanneer men bij u kan aankloppen. Vertel wat u voor ze kunt doen om een goed en passend product te leveren.

 

Stap 7: meer informatie

Voltooi uw bedrijfsprofiel met de zakelijke gegevens van uw bedrijf. Op die manier zien klanten gelijk dat men met een professioneel bedrijf te maken heeft wat bij de Kamer van Koophandel is geregistreerd. Vermeld bij deze gegevens dan ook uw KvK informatie en zorg ervoor dat deze informatie up to date blijft. Verder vermeldt u het aantal werknemers van uw bedrijf zodat men kan zien op welke dienstverlening men kan rekenen. Geef ook aan wat de rechtsvorm is en daarnaast geeft u aan hoe lang u al werkzaam bent.

 

Het nut van een compleet bedrijfsprofiel

Op het moment dat een potentieel klant prijsopgaven opvraagt zal hij uw bedrijfsprofiel ontvangen. Daarbij moet u eraan denken dat het bedrijfsprofiel als het ware uw visitekaartje is. U moet dus aan de klant presenteren met uw bedrijfsprofiel wat men van u kan verwachten. Een compleet bedrijfsprofiel zal voor meer klanten zorgen.