Bent u ondernemer dan wilt u natuurlijk dat uw onderneming groeit. Wie dat wil kan tegenwoordig nauwelijks nog volstaan met een advertentie in een plaatselijke krant. Online marketeers zijn vakmensen die uw bedrijf op het internet in de schijnwerpers plaatsen. Ze leveren diensten waar wel een behoorlijk kostenplaatje aan zit. We keken voor u naar de kosten van deze online marketing. Daarnaast keken we naar een aantal punten die de prijs bepalen.

 

Wat zijn de tarieven van een online marketeer

We deden bij meerdere online marketeers navraag naar hun prijzen. Men stuurde ons voor de meest verrichte diensten de onderstaande offertes toe.

Welke diensten van de online marketeer wilt u afnemen Wat krijgt u geleverd voor die prijs Hoe wordt het tarief bepaald Wat is de prijs
Google ads 1 maal google advertentie met een rapportage Een maal Per maand 146 euro
Google ads 3 google advertentie campagnes met rapportage Drie maal Per maand 296 euro
e-mail marketing Een actieplan, e-mail template, een nieuwsbrief en professionele copywriting 1 nieuwsbrief / maand 176 euro
e-mail marketing Een actieplan, e-mail template, eem nieuwsbrief, template, professionele copywriting, campagne optimalisering 2 nieuwsbrieven / maand 396 euro
Facebook adverteren Promotieplan sociale media met campagne 1 campagne / maand 146 euro
Facebook adverteren Promotieplan sociale media met campagne 3 maal per maand een campagne 296 euro
Facebook adverteren Promotieplan met campagne inclusief 1 retargeting campagne 4 maal /maand campagne 396 euro
Tarief online marketeer Per uur 50 – 60 euro

 

Zaken die de prijs bepalen

De tarieven van een online marketing service zijn niet laag. Het prijskaartje wordt dan ook bepaald door een aantal zaken die we voor u zullen toelichten. U mag denken aan de tarieven zoals die door een media platform worden bepaald, maar ook aan de aanvullende diensten en specialisaties die bij de marketeer horen. Iedere campagne moet immers uniek zijn en daar gaat geld en tijd in zitten.

 

De tarieven van online platforms

Een advertentie op Google ads lijkt een zeer kostbare manier van adverteren maar niets is minder waar. Google ads zijn advertenties die bij Google worden ingekocht. Het is de meest effectieve manier om uw bedrijf in de spotlights te zetten. Google is namelijk een platform wat op twee manieren werkt. Allereerst is daar de manier waarbij met het algoritme van Google wordt gewerkt. De websites die op het internet staan worden gescand en daarbij wordt gekeken naar zoekwoorden. Aan de hand daarvan worden websites gevonden. De andere manier is Google ads. Daarbij wordt advertentieruimte ingekocht. Dat zorgt ervoor dat uw bedrijf bovenaan de zoekresultaten van Google verschijnt voor een bepaalde periode met een tekst die vooraf is ingesteld door een online marketeer. Deze google ads zijn de bron van inkomsten van Google. De bovenste zoekresultaten zijn vaak de bedrijven die worden geselecteerd door potentiële klanten. Daardoor is het zo’n gewilde methode. Facebook hanteert hetzelfde principe als Google ads. Alleen de juiste potentiële klanten krijgen uw advertentie te zien.

 

Specialisaties van de marketeer die de prijs bepalen

Niet iedere marketeer heeft dezelfde kwaliteiten en opleidingen. Er zijn marketeers die zich specifiek richten op het grafische aspect. Ze maken advertenties met een foto en bijvoorbeeld een treffende oneliner die gelijk de aandacht van het publiek trekken. Deze advertenties zijn een zeer doeltreffende manier om klanten te werven. Niet alleen wordt er gebruik gemaakt van het visuele aspect bij de potentiële klant; ook wordt er gekeken naar de psychologie die hoort bij de klanten. Men weet hoe de klant getriggerd wordt om verder te kijken bij uw bedrijf. Daarnaast zijn er marketeers die zich heel specifiek richten op de teksten van uw online kanalen. Zo kan een copywriter worden ingezet om uw website vindbaar te maken door zoekmachines. Door een SEO specialist in te zetten herkent een zoekmachine via het algoritme van uw tekst uw website en wordt deze in de zoekresultaten weergegeven.

 

Een unieke campagne

Campagnes moeten ieder uniek zijn. Zo geven ze uw bedrijf een eigen imago maar er kleven meerdere aspecten aan. Zo is het verboden in ons land om een campagne te voeren die sprekend lijkt op die van een ander bedrijf. Er is dan sprake van plagiaat oftewel inbreuk op de copyrights en daar hangt een behoorlijke boete aan. Door een campagne die een uiterlijk heeft wat specifiek past bij uw bedrijf is uw onderneming dan ook duidelijk vindbaar. Wanneer er sprekende gelijkenis is met een campagne die wordt gevoerd door een groot bekend bedrijf zal de klant per ongeluk naar de verkeerde website gaan waardoor u alsnog klandizie misloopt. Een unieke uitstraling is dus heel belangrijk.

 

Ga niet teveel betalen voor online marketing

niemand betaalt graag teveel voor de diensten van een online marketeer. Daarom is het altijd aan te raden dat u eerst offertes opvraagt voor u een bedrijf inschakelt. Dat doet u met onderstaande button. U krijgt gelijk meerdere offertes toegestuurd om te vergelijken. Dat zal u een voordeel oplopend tot wel 20 procent opleveren.