Algemene voorwaarden (versie 11-2-2025)

    De gebruiker van deze Algemene Voorwaarden is OfferteAdviseur B.V. (hierna: ‘OfferteAdviseur’),gevestigd te 3821CJ Amersfoort aan de Dynamo 35 (KvK 69684596).

    Toepasselijkheid

      Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ( en maken deel uit van ) alle aanbiedingen, offertes en/of opdrachtbevestigingen en daaruit voortvloeiende overeenkomsten tussen OfferteAdviseur en de opdrachtgever (hierna: ‘het bedrijf’).

      Onder Overeenkomsten tussen OfferteAdviseur en het bedrijf wordt verstaan: de overeenkomst, waarbij het bedrijf aan OfferteAdviseur de opdracht verleent tot het leveren van diensten , inhoudende dat zij middels de website www.offerteadviseur.nl alsmede eventuele andere gespecialiseerde websites (welke in beheer zijn van OfferteAdviseur) leads genereert (potentiële klanten) voor het bedrijf.

      OfferteAdviseur is bevoegd deze algemene voorwaarden tussentijds aan te passen. Steeds is van toepassing de meest recente versie van de algemene voorwaarden.

      Totstandkoming Overeenkomst

        Zodra een bedrijf zich aanmeldt via het (online) systeem van OfferteAdviseur komt er een overeenkomst tot stand tussen de partijen. Ook door het invullen of door een handmatige aanmelding, al dan niet op te maken door een werknemer van OfferteAdviseur en na bevestiging van het bedrijf), gaat het bedrijf akkoord met het tot stand komen van de overeenkomst. Met de aanmelding en/of de bevestiging gaat het bedrijf akkoord met de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden, welke kosteloos zijn in te zien op www.offerteadviseur.nl

        Met de aanmelding en/of de bevestiging wordt het account van het bedrijf geactiveerd. Het account van het bedrijf is gekoppeld aan een inlogpanel, waar het bedrijf leads ontvangt van consumenten, die een mogelijke match of klant zijn. Het gaat hier bijvoorbeeld om leads binnen een regio (of straal in km) en binnen een overeengekomen categorie. Op basis van het aantal gegenereerde leads (minus het aantal eventuele overeengekomen gratis leads) wordt er aan het eind van elke maand een factuur opgesteld.

        De offerte-aanvragen van consumenten komen enkel binnen op het inlogpanel zodat klantgegevens altijd veilig zijn.

        Contractduur en beëindiging

          De overeenkomst wordt aangegaan voor een onbepaalde tijd. Beide partijen kunnen te allen tijde zonder opzegtermijn en zonder opgaaf van reden opzeggen per email. Het account wordt binnen 24 uur gedeactiveerd, indien het bedrijf de opzegging tijdens werkdagen per email verzendt.

          De ontvangen leads worden tot en met de dag van opzegging van de overeenkomst in rekening gebracht.

          Uitvoering van de Opdracht/ Leads ontvangen

            De leads komen binnen in het inlogpanel van het bedrijf. Het bedrijf kan ervoor kiezen om de leads daarnaast ook per email te ontvangen. Desalniettemin blijf het bedrijf verantwoordelijk om regelmatig te controleren op ontvangen leads in het inlogpanel. Door in te loggen in het online leadsysteem van OfferteAdviseur kan een bedrijf de leads inzien en contact opnemen met de potentiële klant.

            De leads laten de volgende gegevens zien:

            • Naam
            • Adres
            • Telefoonnummer
            • E-mailadres
            • Opdrachtomschrijving etc.

            Uitvoering van de Opdracht/ Limiet aantal leads

              Het is voor het bedrijf mogelijk om op verzoek per email een limiet in het aantal leads of offerteaanvragen in te stellen. Zo kan een bedrijf aangeven hoeveel leads er per week of per maand maximaal binnen mogen komen. Het is tevens mogelijk om op verzoek per email van het bedrijf het aantal verkregen leads of offerteaanvragen tijdelijk stop te zetten (bijvoorbeeld in verband met vakantie). Dergelijke verzoeken per email worden uitgevoerd door OfferteAdviseur binnen 48 uur, indien het verzoek tijdens werkdagen wordt ontvangen.

              Leads worden verdeeld onder een beperkt aantal bedrijven. OfferteAdviseur kan het aantal bedrijven naar eigen keuze wijzigen. Indien partijen uitdrukkelijk schriftelijk een maximaal aantal bedrijven is overeengekomen waaronder de leads worden verdeeld, zal OfferteAdviseur een beoogde vermeerdering van dat aantal tijdig mededelen. Indien het bedrijf daartegen geen bezwaar maakt binnen 14 dagen na kennisgeving, geldt het aangepaste aantal vanaf de door OfferteAdviseur aangekondigde datum.

              Reclamatie

                Het bedrijf heeft het recht om over een lead of een offerteaanvraag te reclameren in de volgende gevallen:

                1. Als er een telefoonnummer én e-mailadres ontbreekt, waardoor er geen contact kan worden opgenomen.
                2. Dubbele aanvragen door dezelfde lead via OfferteAdviseur.
                3. Aanvragen die vallen buiten de overeengekomen categorie of opgegeven straal (in km)/ regio.
                4. Een offerteaanvraag voor een studieonderzoek.
                5. Neppe aanvragen (e.g. valse persoonsgegevens).

                Mocht er één van deze situaties zich voordoen, dan kan het bedrijf over de lead of de offerte-aanvraag reclameren door (i) tijdig een email te sturen aan OfferteAdviseur met (ii) de reden van reclamatie én (iii) deugdelijk en sluitend bewijs daarvan; uiterlijk voor de 7e kalenderdag van de daaropvolgende maand, bij gebreke waarvan de klacht niet in behandeling wordt genomen en enig recht op reclamatie van rechtswege vervalt. Mocht er een lead of een offerteaanvraag binnenkomen, die via een andere kanaal al is binnengekomen bij het bedrijf, dan geldt daarvoor geen recht op reclamatie. Nadrukkelijk valt niet onder de regeling voor reclamatie dat het bedrijf heeft verzuimd om leads te raadplegen middels het inlogpanel. De administratie van het inlogpanel van OfferteAdviseur is daarin leidend. Leads die eventueel niet per email zouden zijn ontvangen, komen voor risico van het bedrijf. Leads die niet benaderd zijn, maar wel benadert konden worden, komen voor risico van het bedrijf. De bevoegdheid om te reclameren is beperkt tot 30% van het totaal aantal leads per maand, indien en voor zover aan de voorwaarden is voldaan. De vergoeding voor de lead blijft verschuldigd tot het moment dat OfferteAdviseur heeft geoordeeld dat de reclamatie tijdig was en voldeed aan de voorwaarden. OfferteAdviseur tracht dit te beoordelen binnen 30 dagen.

                Gegevens

                  Het bedrijf is verantwoordelijk voor de juistheid van haar informatie, die in het inlogpanel van OfferteAdviseur staat. Het bedrijf kan te allen tijde het aantal (typen) leads aanpassen, alsmede het werkgebied. Dit dient wel per email kenbaar gemaakt te worden, zodat OfferteAdviseur de aanpassingen binnen 48 uur doorvoert.

                  Vergoedingen

                    De vergoeding voor leads wordt nader bepaald in de overeenkomst welke ondertekend dient te worden. OfferteAdviseur kent meerdere vergoedingsstructuren waaronder:

                    • Op basis van no cure no pay
                    • Op basis van een verkregen lead
                    • Op basis van exclusieve leads

                    Genoemde vergoedingen zijn altijd exclusief btw. Deze vergoeding kan door OfferteAdviseur periodiek worden gewijzigd. Mocht er een prijswijziging plaatsvinden, dan maakt OfferteAdviseur dit minimaal twee maanden van te voren kenbaar. Naast de vaste vergoeding per lead en/of offerteaanvraag worden er geen andere kosten in rekening gebracht. Heeft het bedrijf geen leads en/of offerteaanvragen ontvangen in een maand, dan wordt er over die maand ook geen factuur gestuurd.

                    Facturatie

                      OfferteAdviseur stuurt maandelijks een factuur over de voorgaande maand voor het aantal verkregen leads en/of offerte-aanvragen een. In de factuur staat om hoeveel leads het gaat en de gegevens van het bedrijf. De betalingstermijn van deze factuur is 14 dagen na factuurdatum. In geval van automatisch incasso is de factuur direct opeisbaar. Mocht het bedrijf vragen of reclames hebben met betrekking tot de factuur, dan dient het bedrijf uiterlijk binnen 5 dagen na factuurdatum dit per email gemotiveerd kenbaar te maken aan OfferteAdviseur, bij gebreke waarvan het recht op reclame vervalt. Is het bedrijf in gebreke met de tijdige en juiste betaling van een factuur, dan vervalt het recht om te reclameren eveneens. Is er op grond van een reclamatie een creditering aan de orde van de kant van der OfferteAdviseur, dan zal zulks plaatsvinden via verrekening , die wordt gespecificeerd in de daaropvolgende factuur.

                      Wordt een factuur niet op tijd betaald, dan heeft OfferteAdviseur het recht om zijn prestatie op te schorten en om het account van het bedrijf te blokkeren.

                      Automatische incasso

                      OfferteAdviseur kan automatische incasso van de vergoedingen verlangen. Het bedrijf is ervoor verantwoordelijk dat er voldoende gelden op de rekening staan om tijdig te incasseren. Indien de automatische incasso niet slaagt, laat dit de verschuldigdheid van de vergoedingen onverlet.

                      De persoon die de incassomachtiging ondertekent, staat er jegens OfferteAdviseur voor in dat deze bevoegd is tot de incassomachtiging namens het bedrijf en vrijwaart OfferteAdviseur tegen alle schade en kosten in dit verband.

                      Voorschot

                      OfferteAdviseur is bevoegd om voorafgaande aan de dienstverlening alsook tussentijds een voorschot te verlangen voor de door OfferteAdviseur ingeschatte vergoedingen. Het voorschot wordt verrekend met de einddeclaratie bij sluiting van het account, of zoveel eerder als is overeengekomen of door OfferteAdviseur besloten.

                      Wordt een factuur niet op tijd betaald, dan heeft OfferteAdviseur het recht om zijn prestatie op te schorten en om het account van het bedrijf te blokkeren. Dit laat de verschuldigdheid van de overeengekomen vergoeding onverlet.

                      Correspondentie

                        De communicatie tussen beide partijen verloopt via de mail. Email correspondentie zal ook dienen als bewijsmateriaal.

                        Toegang tot het platform

                        De kwaliteit van de dienstverlening door bedrijven die gebruikmaken van het platform van OfferteAdviseur is voor de reputatie van OfferteAdviseur van cruciaal belang. Mede daarom kan OfferteAdviseur naar eigen inzicht besluiten om bedrijven wel of geen toegang te geven tot het platform. Indien is gebleken van klachten van consumenten staat het bedrijf vrij om te onderbouwen dat de klachten onterecht zijn. Dit laat de bevoegdheid van OfferteAdviseur onverlet om de overeenkomst op te zeggen en verdere toegang te weigeren.

                        Aansprakelijkheid

                          OfferteAdviseur is nooit aansprakelijk voor de eventuele schade, die kan ontstaan bij het uitvoeren van een opdracht of bestelling van een klant/consument, welke opdracht of bestelling voortvloeit uit een verkregen lead en/of offerte aanvraag.

                          De prestatie van OfferteAdviseur bestaat uit het samenbrengen en in contact brengen van deze twee partijen op één betrouwbaar platform. OfferteAdviseur is of wordt niet partij bij een eventuele overeenkomst tussen het bedrijf en de lead en/of offerteaanvrager (consument) evenmin bemiddelt zij. Daarnaast staat OfferteAdviseur niet in voor het bereiken van het door het bedrijf verlangde resultaat ten aanzien van de leads en/of de offerte-aanvragen.

                          Onverminderd het voorgaande is OfferteAdviseur is alleen aansprakelijk voor schade als deze door haar is veroorzaakt door opzet of grove schuld. De aansprakelijkheid van OfferteAdviseur is in alle gevallen beperkt tot de door haar in rekening gebrachte vergoeding voor het aanleveren van leads en/of offerteaanvragen.

                          OfferteAdviseur is nimmer aansprakelijk indirecte en/of gevolg- en/of bedrijfsschade, die optreedt bij het bedrijf en/of bij derden. Het bedrijf vrijwaart OfferteAdviseur voor zodanige schade-aanspraken van derden.

                          OfferteAdviseur probeert websites zo goed mogelijk toegankelijk te houden voor haar bezoekers. Niettemin is OfferteAdviseur niet aansprakelijk voor eventuele schade, die het bedrijf mogelijk kan lijden wanneer de website (www.offerteadviseur.nl alsook het inlogpanel) noodzakelijkerwijs enige tijd offline is.

                          Privacy

                            OfferteAdviseur stuurt de persoonsgegevens van een lead en/of offerteaanvrager alleen door aan het bedrijf en aan maximaal 3 andere bedrijven, met wie OfferteAdviseur een opdracht is aangegaan. Het bedrijf is alleen gerechtigd deze gegevens voor intern gebruik te verwerken en slechts bij de totstandkoming van een overeenkomst met de lead en/of offerteaanvrager (consument) en ten behoeve van de uitvoering van een dergelijke overeenkomst. Het is het bedrijf zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijk goedkeuring van OfferteAdviseur absoluut niet toegestaan om deze gegevens en bijbehorende informatie (inclusief persoonsgegevens) te verstrekken of door te verkopen aan derden en of te gebruiken voor een ander doel dan is overeengekomen en toegelicht in deze algemene voorwaarden.

                            1. Rechts- en Forumkeuze
                            2. Op de rechtsrelatie tussen partijen is uitsluitend Nederlandse recht van toepassing. De Rechtbank Midden-Nederland, locatie Utrecht is bij uitsluiting bevoegd om kennis te nemen van geschillen die betrekking hebben op de uitvoering van de overeenkomst tussen partijen.

                            Aldus opgemaakt en vastgesteld te Amersfoort op 11 februari 2025.